Zijslaapkussen

17
Naar het schijnt slaapt ca. 75% van de mensen op hun zij. Dit heeft gevolgen voor de positie van je hoofd, nek, rug en bekken met eventuele pijntjes tot gevolg. Een hoger hoofdkussen helpt al iets maar nog beter is een zijslaapkussen zoals hieronder.
Lees meer
Sorteer op:

Zijslaapkussen

Slaap je veel op je zij en zoek je daarvoor extra steun dan kun je ook denken aan het Theraline My7 kussen. Dit My7 kussen kun je tegelijkertijd tussen je benen leggen en als hoofdkussen gebruiken. Het My7 kussen kun je echter ook heel goed als voedingskussen gebruiken.

Als je een langwerpig bodykussen zoekt kun je ook eens kijken naar het Fossflakes Comfort-I Senior kussen. Dit kussen is ook gevuld met de stabiele, niet te warme  en goed wasbare Fossflakes vezels. Het geeft super veel comfort en gaat lang mee.   

 

 

Een ander zijslaapkussen is bijvoorbeeld nog het Fossflakes Knee-Ankle kussen, dit speciaal gevormde kussen leg je tussen je knieën en enkels waardoor je bekken rechter komt te liggen en daardoor je rug kan ontlasten. Dit kniekussen is niet te warm door gebruik van de speciale Fossflakes vezel en is perfect wasbaar op 60ºC, 

Deze zijslaapkussens worden bijna allemaal inclusief een wasbaar sloop geleverd en naar wens zijn eventueel extra slopen leverbaar.

 

Zijslaapkussen - Voordelen

 

Zijslaapkussens zijn belangrijk voor een orthopedisch gezonde zijligging tijdens je slaap.


√ Ze zijn vaak niet alleen te gebruiken voor een stabiele zijligging, maar kunnen ook afhankelijk van de vorm als hoofd-, nek- en kniesteun dienen.


√ Als je op je zij slaapt belast je hoofd, nek, schouders, bekken, heupen en knieën minder dan in andere slaaphoudingen.


√ Dankzij de ideale slaappositie helpen goede zijslaapkussens overbelasting en spierspanning te voorkomen.


√ Hoofd-, rug- en nekpijn kan worden voorkomen door de stabiele zijligging.


√ Liggen op je linkerzij kan brandend maagzuur voorkomen.


√ Het eventueel verdraaien van nek-, schouder-, bekken- en heupgebied is nauwelijks mogelijk.


√ Ademhalen is makkelijker, omdat je ribben niet meer het hele lichaamsgewicht hoeven te dragen zoals in de buikligging.


Zijslaapkussens kunnen snurken helpen voorkomen, omdat de nek en het hoofd niet achterwaarts worden overrekt zoals soms bij rugligging het geval is.


√ Het snurken stopt bijna vanzelf in de zijligging.


Zijslaapkussens kunnen een goede slaap en nachtrust bevorderen en kunnen eveneens het frequent omdraaien verminderen.


Zijslaapkussens zijn ook geschikt voor zwangere vrouwen, chronisch zieken, verpleeginstellingen en allergielijders (met polyester vulling).


Zijslaapkussens kunnen ook dienen als een partnerkussen en als stootbeperking wanneer het bed tegen de muur staat.

 

 

 

Zijslaapkussen

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »